God fortsättning tillsammans.

God fortsättning tillsammans.

24 december, 2019Okategoriserad No Comments

Jag hoppas att just DU har en bra jul 2019 och en god ingång på den nya året 2020. En god fortsättning kräver att vi jobbar tillsammans. Och att vi delar både glädje och umbäranden, oavsett religion, kultur eller politik. Jag önskar att vi tog bättre hand om våra barn, dina, mina och alla andra … Read More

Att göra saker tillsammans

Att göra saker tillsammans

25 april, 2019Berätta, Fotografi, Utbilda No Comments

Communicare betyder att göra saker tillsammans. Här en presentation av mig om just kommunikation. Den kommer från Pecha Kucha-kväll i Göteborg 27 november 2018. Pecha kucha är speciellt eftersom det är kortfattat och bildbundet. Du får exakt 20 bilder om vardera exakt 20 sekunder. På 6 minuter och 40 sekunder ska du vara klar – … Read More

Fina ord inför hösten.

Fina ord inför hösten.

21 september, 2018Berätta, Grammatik, Skriva No Comments

En relativt stor del av arbetet med egen verksamhet är att hålla på med någon slags marknadsföring. Att en då får fin feedback på dels den marknadsföringen, dels verksamheten som sådan värmer ens näringslivssjäl. Gjorde ett personligt utskick till bekanta och uppdragsgivare. Ett av svaren var när chefen för Marketplace la ut min text på … Read More

Erbjudande: inspiration.

Erbjudande: inspiration.

30 augusti, 2017Berätta, Fotografi, Utbilda No Comments

Varumärket bärs av de som jobbar med det, varje dag. De arbetar oftast stolt och enträgen för att få  fram ditt budskap. Så visst är det bra om även de får input, feedback och kanske lite inspiration, så att vardagen blir än roligare? Jag kan ge dig och dina medarbetare mer kunskap om i huvudsak … Read More

Erbjudande: berättelser

Erbjudande: berättelser

28 augusti, 2017Berätta, Skriva, Utbilda No Comments

Det kallas ofta för storytelling, men är i grund och botten de berättelser som vi dagligen delar, i alla möjliga sociala sammanhang. Det har vi gjort hela livet, för det är så vi lär, får kunskap och delar med oss av det vi själva vet. När det gäller marknadsföring finns dock väl etablerade metoder för … Read More

Erbjudande: text.

Erbjudande: text.

25 augusti, 2017Berätta, Skriva No Comments

För att en text ska fungera måste den beröra. Den måste vara relevant och den ska tala till mig som kund. Att skriva en berörande text handlar om erfarenhet, kunskap och förmåga att sätta sig in i både uppdragsgivare och uppdragsgivarens kund situation. Hur ska en annars kunna motsvara, infria eller till och med överträffa … Read More

Personen som gör jobbet.

Personen som gör jobbet.

11 oktober, 2016Berätta No Comments

Var på frukostmöte idag på Elitkontoret i Borås. Träffade en relativt ny bekantskap, Andreas Desai på Seventynine. Han pratade om försäljning och om hur en tar till sig det hantverket. Fast jag ser tydligt att hans passion passar för vilket yrke som helst. Andreas pratade en del om sin egen resa och poängterade att han … Read More

Rätt social bildstorlek.

Rätt social bildstorlek.

6 september, 2016Fotografi, Utbilda No Comments

Att använda någon form av sociala medier är numera viktigt för de allra flesta, inte minst företag och marknadsförare. Då är det viktigt att hålla reda på storlekarna på de bilder som finns på nästan alla platser numera. Fel storlek på bilden på sociala medier och risken är stor att det ser väldigt fult ut. Det … Read More

Bra texter säljer.

Bra texter säljer.

1 september, 2016Skriva, Utbilda No Comments

Jo då. I tider då sälj, sälj, sälj inte bara upprepas i all oändlighet, utan även har stor relevans, är det viktigt att komma ihåg att form och innehåll ska gå hand i hand. Det är viktigt att veta hur du ska sälja innan du börjar sälja, för att uttrycka det enkelt. Och allt fler … Read More

Den som lyssnar mer, säljer mer.

Den som lyssnar mer, säljer mer.

19 augusti, 2016Berätta, Utbilda No Comments

Så kallade öppna och stängda frågor är viktiga, det vet de flesta goda journalister. Det är nämligen genom i första hand “öppna” frågor som intervjuaren får bäst svar. De stängda frågorna är när frågan kan besvaras med ja, nej eller vet inte. De öppna frågor kräver av intervjupersonen att den delar med sig av sin tankar kring det … Read More